خربزه خوردن شمر و امام خسین

ساخت وبلاگ
آیه دو سوره بقره: "ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین" را بعضی توجیه کرده اند وسیله هدایت است برای باتقوایان. اما به نظر من همان معنای "قرآن هدایت مر پرهیزگاران است" درستتر است و این نیاز به توجیه دیگری ندارد البته بشرط آنکه تقوی درست فهمیده شود. تقوی قدرتی در فرد مومن ایچاد میکند که هم بالا میبرد و هم در فرود کنترل میکند اما هدایت نمیکند و برای هدایت نیاز به دستگاه دیگری است که به سه صورت است:- خارجی: وحی الاهی و کتاب- داخلی: عقل بمعنای مکتبی نه عقل تجربی و حسابگر.حالا خدا در این آیه به موقعیت و نقش ممتاز کتاب در این رابطه اشاره میکند.پس قرآن فقط برای متقین میتواند هادی باشد.برچسب‌ها: قرآن, هدایت, متقین خربزه خوردن شمر و امام خسین...
ما را در سایت خربزه خوردن شمر و امام خسین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : newarticle بازدید : 461 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 19:52

انقدی بر  فقاهت سنتی در طریق استنباط به روش غیر اصولی نقد بزرگی که در طریق استخراج و استنباط بر فقاهت ما اعم از عامه و خاصه؛ و شیعه در همه صنوف و فرقه های آن؛ و نیز هردو مسلک اخباری و اجتهادی آن به نظر حقیر وارد می باشد گم شدن هدف در بخش پایه یعنی "درایه" در دانش رجال است.ناگفته روشن است که موضوع اصلی رجال مردم شناسی صرف نیست، زیرا موضوعیت این دانش به خاطر یک ارزش واسطی است که همانا نیل به هدف آن می باشد یعنی رسیدن به درک درستی از حدیث معصوم؛ که به عنوان "سنت" رکنی ز درک شریعت را شکل می دهد؛ پس می توان با فاکتور گرفتن این واسطه در قیاس منطقی موضوع دانش رجال را حدیث معصوم دانست. اکنون در رجال به بخش هدفی آن که ورود می کنیم می بینیم هدف، درک درستی از  وضعیت سلامت و خدشه در طریق حدیث از نقطه نظر راوی، و تعیین میزان اعتماد به او می باشد که خود در دو مرحله انجام می شود: یک - در متن دانش رجال، به لحاظ مردم شناختی اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی در فاز فردی، و نتیجه به همان فرد مشار الیه بازگشت می کند نه به کل سند.دو - در روش فهمی که "درایت الحدیث" نامیده می شود، به همان لحاظ برای تعیین درجه و نوع اعتبار حدیث لیکن در فاز جمعی روات، که بحثی ساختاری علمی - معرفتی است؛ و نتیجه "من حیث الاعتبار و عدمه"، با انطباق شاخص ها بر موازین و اصول و معیارهای این رشته دانشی. به کل و مجموعه بر می گردد؛ با این حال همه آنچه در بخش درایه بحث می شود متکی بر داده هایی است که در بخش پایه یعنی رجال بحث شده است. تا این جا تقریر وضع فعلی این دانش و کارکرد بخش های آن بود اما اصل نقد: در مورد پذیرش حدیث از غیر، دو رهنمود از امام علی داری خربزه خوردن شمر و امام خسین...
ما را در سایت خربزه خوردن شمر و امام خسین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : newarticle بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 19:52

زکریای رازی آمد و رفت!انیشتین آمد و رفت!فروید آمد و رفت!استیو جابز که به نوعی پدر تکنولوژی نوین بود هم آمد و رفت!بیل گیتس هم درحال رفتن است!اما هنوز در خانواده وهمسایگی مامادری اسپند دود می کند تا فرزندش چشم نخورد! پدری گوسفند می‌کشد ونذری می‌دهد تا ظلمش بخشیده شود! مادربزرگ در انتظار معجزه است تا مشکلش حل شود! دایی‌ام برای پاک کردن مال خود، بخشی از دارایی خود را خرجی میدهد ولی خواهر و خواهر زاده‌هایش که حقشان را خورده همه دندان پوسیده دارند. پدر بزرگم وصیت کرده تا دارایی خود که یک منزل ۱۰۰متری کهنه ساخت است را بفروشند و برای او نماز و روزه بخرند ، در حالیکه پسران و دختران و نوه‌هایش از گرسنگی ناله میکنند! خاله بیسوادم هر روز هزار تومان به صندوق صدقات واریز می کند تا جهنم ناشی از ظلم به عروس و بچه هایش بخشیده شود. عمه ام برای درمان آرتروز به دعانویس و رمال متوسل می‌شود! پسری پشت ماشینش می نویسد: بیمه قمر بنی هاشم وبه دختران متلک می‌گوید! هنوز برای ازدواج وتصمیم گیریهای مهم استخاره می‌کنند! در دانشگاهها پایان نامه خرید و فروش می شود. بچه های زیر ۱۵ سال ازدواج می کنند. مدیران تا پاسی از شب در اداره در جلسه اند و با این جلسه‌زدگی عوامفریبی میکنند زیرا انحصار طلبند وتفویض اختیار نمیکنند! به تاریخمان می‌بالیم ولی برای امروزمان پاسخگو نیستیم! مرده ها را می ستائیم و زنده ها را به دق می آوریم! زمان برای ما بی‌ارزش‌ترین مقوله است!«بزرگترین دشمن دانایی، نادانی نیست، بلکه توهم دانایی است».برچسب‌ها: توهم, دانایی, خرافات, تکنولوژی خربزه خوردن شمر و امام خسین...
ما را در سایت خربزه خوردن شمر و امام خسین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : newarticle بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 19:52